2021年6月8日 星期二

Taylor Swift - Champagne Problems 中文翻譯歌詞


Taylor Swift - Champagne Problems 
Written by Swift William Bowery (Joe Alwyn)


You booked the night train for a reason
你預定了夜間火車票
So you could sit there in this hurt
你才能黯然傷神 不被打擾
Bustling crowds or silent sleepers
喧鬧的人群 抑或是沈睡的乘客
You're not sure which is worse
只有更糟 沒有最糟

Because I dropped your hand while dancing
因為 我在跳舞的時候鬆開你的手
Left you out there standing
讓你自己
Crestfallen on the landing
沮喪的留在舞池
Champagne problems
那些渺小的煩惱

Your mom's ring in your pocket
你母親的戒指在你的口袋
My picture in your wallet
我的相片在你的皮夾
Your heart was glass, I dropped it
你的心是玻璃 而我把它打碎
Champagne problems
這些不足掛齒的煩惱

You told your family for a reason
你跟家人說明理由
You couldn't keep it in
你無法繼續下去了
Your sister splashed out on the bottle
你姊姊打翻了香檳
Now no one's celebrating
鴉雀無聲

Dom Pérignon, you brought it
香檳王 是你買的
No crowd of friends applauded
席間友人 無人鼓掌
Your hometown skeptics called it
你老家的人說
Champagne problems
這些沒什麼大不了

You had a speech, you're speechless
你準備了求婚說詞 卻無言以對
Love slipped beyond your reaches
愛已觸手不及
And I couldn't give a reason
我無法說個明白
Champagne problems
這些煩惱 不算些什麼

Your Midas touch on the Chevy door
你像點石成金般 打開雪佛蘭的車門
November flush and your flannel cure
我雙頰被冷冽的11月凍紅 你為我披上絨毛襯衫

"This dorm was once a madhouse"
這房子就像精神病院
I made a joke, "Well, it's made for me"
我笑著說「對啊,就是為我開的」
How evergreen, our group of friends
我們那群朋友 總是友誼長存
Don't think we'll say that word again
我們應該不會再如此形容了
And soon they'll have the nerve to deck the halls
很快的 他們就會著手佈置
That we once walked through
我們應該要一起走的禮堂

One for the money, two for the show
你接受了我的離去 迎向新的開始
I never was ready so I watch you go
我卻從沒準備好道別 只能看著你離開
Sometimes you just don't know the answer
有時候 你不知道答案
'Til someone's on their knees and asks you
直到有人單膝下跪請求⋯

"She would've made such a lovely bride
「她本來可以是一個美麗的新娘
What a shame she's fucked in the head," they said
她到底是在想什麼?」人們這樣說

But you'll find the real thing instead
但你總會找到那麼一個人
She'll patch up your tapestry that I shred
她會替你縫補我撕毀的掛毯
And hold your hand while dancing
緊握你的手輕舞
Never leave you standing
不讓你形單影隻
Crestfallen on the landing
沮喪的留在舞池
With champagne problems
處理這些不足掛齒的煩惱

Your mom's ring in your pocket
你母親的戒指在你的口袋
Her picture in your wallet
她的照片在你的皮夾
You won't remember all my
你不會記得我那些
Champagne problems
奢侈的煩惱

You won't remember all my
你不會記得我那些
Champagne problems
奢侈的煩惱

沒有留言:

張貼留言

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!