2021年4月13日 星期二

Taylor Swift - seven 中文翻譯歌詞



Taylor Swift - seven

Written by Aaron Dessner & Taylor Swift


Please picture me in the trees
請將我想成一棵樹
I hit my peak at seven
七歲的我盪著鞦韆
Feet in the swing over the creek
我的腳在小河上搖擺
I was too scared to jump in
我害怕一躍而下
But I, I was high in the sky
但我在高高的空中
With Pennsylvania under me
賓州在我的腳下
Are there still beautiful things?
還有什麼值得欣賞的美景嗎?


Sweet tea in the summer
夏日的甜茶
Cross your heart, won't tell no other
發誓你會守口如瓶
And though I can’t recall your face
就算我無法憶起你的臉龐
I still got love for you
我依然愛著你
Your braids like a pattern
你縱橫交錯的髮辮
Love you to the Moon and to Saturn
我愛你 從月亮到土星
Passed down like folk songs
我們的愛
The love lasts so long
像民謠一樣永遠傳唱


And I've been meaning to tell you
我一直想告訴你
I think your house is haunted
我覺得你的房子可能鬧鬼了
Your dad is always mad and that must be why
因為你父親常常生氣
And I think you should come live with me
而且我覺得 你應該搬來跟我住
And we can be pirates
我們能成為海盜
Then you won't have to cry
你不用再哭泣
Or hide in the closet
或是躲在衣櫥裡
And just like a folk song
我們的愛
Our love will be passed on
就像民謠一樣永遠傳唱


Please picture me in the weeds
請把我想成一根草
Before I learned civility
在我學會禮貌以對之前
I used to scream ferociously
我總是兇惡的吶喊
Any time I wanted
只要我想這麼做
I, I
我 我


Sweet tea in the summer
夏日的甜茶
Cross my heart, won’t tell no other
我發誓我會守口如瓶
And though I can't recall your face
就算我無法憶起你的臉龐
I still got love for you
我還是愛著你
Pack your dolls and a sweater
帶上你的玩偶和毛衣
We'll move to India forever
我們將搬到印度
Passed down like folk songs
我們的愛
Our love lasts so long
像民謠般永遠傳唱

沒有留言:

張貼留言

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!