2021年3月3日 星期三

Taylor Swift - my tears ricochet 中文翻譯歌詞


Taylor Swift - my tears ricochet 

Written by Taylor Swift


We gather here, we line up, weepin' in a sunlit room
我們聚集在此 我們列隊整齊 在陽光普照的房間裡哭泣
And if I'm on fire, you'll be made of ashes, too
若我置身火焰 你也會燒成灰燼
Even on my worst day, did I deserve, babe
在我最低潮的時候 你給我的苦痛
All the hell you gave me?
難道是我罪有應得嗎?
'Cause I loved you, I swear I loved you
因為我愛過你 我發誓我愛過你
'Til my dying day
直到我死去那天


I didn't have it in myself to go with grace
我並非通情達理之人
And you're the hero flying around, saving face
你像超人般想挽救自己的顏面
And if I'm dead to you, why are you at the wake?
若你我已無交情 你又何必為我守靈*1
Cursing my name, wishing I stayed
咒罵著我 又希望我留下
Look at how my tears ricochet
看看我如何將眼淚化為武器朝你發射


We gather stones, never knowing what they'll mean
我們收集了石頭 從不知這代表這什麼
Some to throw, some to make a diamond ring
一些拿來投擲 一些磨成鑽戒
You know I didn't want to have to haunt you
你知道我也不想讓你覺得害怕
But what a ghostly scene
但這幕多像駭人的鬼片場景啊
You wear the same jewels that I gave you
你戴著我送你的珠寶
As you bury me
埋葬了我


I didn't have it in myself to go with grace
我並不是那麼通情達理
'Cause when I'd fight, you used to tell me I was brave
因為當我反擊時 你還曾誇我很勇敢
And if I'm dead to you, why are you at the wake?
若你我已無交情 你又何必為我守靈
Cursing my name, wishing I stayed
咒罵著我 又希望我留下
Look at how my tears ricochet
看我如何將眼淚化為武器朝你發射

And I can go anywhere I want
我可以去任何地方
Anywhere I want, just not home
卻再也回不到原點
And you can aim for my heart, go for blood
你可以瞄準我的心臟 讓鮮血四濺
But you would still miss me in your bones
但你骨子裡還是會想著我
And I still talk to you (When I'm screaming at the sky)
我仍然在對你說話(當我對著天空大聲吶喊)
And when you can't sleep at night (You hear my stolen lullabies)
當你夜不成眠(你聽見我那些被偷走的搖籃曲)


I didn't have it in myself to go with grace
我並非通情達理之人
And so the battleships will sink beneath the waves
戰艦隨著波浪沉入深海
You had to kill me, but it killed you just the same
你必須滅了我 但你也逃不過死劫
Cursing my name, wishing I stayed
咒罵著我 又希望我別走
You turned into your worst fears
你成了自己最深沉的恐懼
And you're tossing out blame, drunk on this pain
忽略謾罵 醉心苦痛
Crossing out the good years
抹煞了美好歲月
And you're cursing my name, wishing I stayed
咒罵著我 又希望我留下
Look at how my tears ricochet
看我如何將眼淚化為武器朝你發射

*1這裡的dead to you指的是與某人已無交情(絕交)
Dead與後面的wake(喪禮中燈守靈)有前後呼應與雙關之意

沒有留言:

張貼留言

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!