2013年1月9日 星期三

Taylor Swift- Last Kiss 中文翻譯歌詞



Taylor Swift- Last Kiss
泰勒絲 - 最後一吻
Written by Taylor Swift



I still remember the look on your face
我依舊記得你雙眼的神情
Lit through the darkness at 1:58
在凌晨 1:58 劃過了黑暗
The words that you whispered
你在我耳邊
For just us to know
低語著專屬我們的秘密
You told me you loved me
你告訴我 你深愛我
So why did you go away?
但為什麼你離開了呢?
Away
離開...

I do recall now the smell of the rain
我還能嗅到空氣中有雨的氣味
Fresh on the pavement
初落街道, 充滿清新的氣息
I ran off the plane
我錯過那班機
That July 9th ladynerdy.blogspot.tw
那年的7月9號
The beat of your heart
你的心跳
It jumps through your shirt
穿越了你的襯衫
I can still feel your arms
我還能感受到你的臂膀

But now I'll go sit on the floor
但我現在獨坐在地上
Wearing your clothes
穿著你的衣服
All that I know is
我只知道
I don't know how to be something you miss
我不知道該如何成為你朝思暮想的人

I never thought we'd have a last kiss
從沒想過我們有最後一吻
Never imagined we'd end like this
從沒想像過我們結束的如此不堪
Your name, forever the name on my lips
你的名字, 永遠留在我的唇邊

I do remember the swing of your step
我還記得你的舞步
The life of the party, you're showing off again
這場人生派對, 你再次炫耀著你的輕盈步伐
And I roll my eyes and then
我凝視著你
You pull me in
你把我拉向你
I'm not much for dancing
我不怎麼喜歡跳舞
But for you I did
但為了你我願意

Because I love your handshake, meeting my father
我喜歡你跟我父親握手會面的樣子
I love how you walk with your hands in your pockets
我喜歡你手插口袋走路的模樣
How you kissed me when I was in the middle of saying something
當我話說一半時, 冷不防的吻我
There's not a day I don't miss those rude interruptions
每天每夜我都思念著這些無理的舉動

And now I'll go sit on the floor
但我現在獨坐在地上
Wearing your clothes ladynerdy.blogspot.tw
穿著你的衣服
All that I know is
我只知道
I don't know how to be something you miss
我不知道該如何成為你朝思暮想的人
I never thought we'd have a last kiss
從沒想過我們有最後一吻
Never imagined we'd end like this
從沒想像過我們結束的如此不堪
Your name, forever the name on my lips
你的名字, 永遠留在我的唇邊

So I'll watch your life in pictures like I used to watch you sleep
我看著你的照片得知你的生活, 就像我以前看著你沉睡
And I feel you forget me like I used to feel you breathe
我感受到你遺忘了我, 就像我感受你的呼吸
And I keep up with our old friends just to ask them how you are
我仍然跟我們共同的朋友聯絡, 只為了知道你過得怎樣

Hope it's nice where you are
希望你在哪兒都能過得很好

And I hope the sun shines
我希望是個陽光普照
And it's a beautiful day
美麗的一天
And something reminds you
有件事情會提醒你
You wish you had stayed
你曾經希望能留在我身邊
You can plan for a change in weather and time
你可以因為天氣和時間改變決定
But I never planned on you changing your mind
但我對於你的變心從未做好準備

So I'll go sit on the floor
我現在獨坐在地上
Wearing your clothes
穿著你的衣服
All that I know is
我只知道
I don't know how to be something you miss
我不知道該如何成為你朝思暮想的人
I never thought we'd have a last kiss
從沒想過我們有最後一吻
Never imagined we'd end like this
從沒想像過我們結束的如此不堪
Your name, forever the name on my lips
你的名字, 永遠留在我的唇

Just like our last kiss ladynerdy.blogspot.tw
就像我們的最後一吻
Forever the name on my lips
你的名字, 永遠留在我的唇
Forever the name on my lips
你的名字, 永遠留在我的唇
Just like our last...
就像我們的結局

*8/9 網友建議, 做小幅度修改

3 則留言:

  1. 希望你可以翻 Taylor Swift-Long Live 這首
    等你有空在翻~~ 感恩!

    回覆刪除
  2. 不好意思!
    And I feel you forget me like I used to feel you breathe
    翻成
    我感受到你遺忘了我, 就像我以前"感受到"你在呼吸
    會不會比較好一點?
    感覺這句的意思就是
    你遺忘了我 就像以前你在呼吸一樣 是真真切切的事實
    只是一點個人意見 僅供參考> <

    回覆刪除

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!