2021年2月23日 星期二

Taylor Swift - illicit affairs 中文翻譯歌詞



Taylor Swift - illicit affairs

Written by Jack Antonoff & Taylor Swift


Make sure nobody sees you leave
確保無人看見你離去
Hood over your head, keep your eyes down
壓低帽簷 眼神下放
Tell your friends you're out for a run
你和朋友說要出去慢跑
You’ll be flushed when you return
滿臉通紅的回來才不會被懷疑
Take the road less traveled by
選人煙稀少的路線
Tell yourself you can always stop
告訴自己想停下就停下來

What started in beautiful rooms
開始於豪華廳房的情事
Ends with meetings in parking lots
最後只能在停車場中低調延續

And that's the thing about illicit affairs
那場禁忌之愛
And clandestine meetings and longing stares
私下幽會 眼神渴慕
It's born from just one single glance
愛情於匆匆一瞥中萌芽
But it dies and it dies and it dies
但卻在那百萬個剎那
A million little times
一遍遍地凋零


Leave the perfume on the shelf
你把那罐為他買的香水
That you picked out just for him
留在架子上
So you leave no trace behind
所以你離去不會留下痕跡
Like you don’t even exist
就像你從不存在一樣

Take the words for what they are
那些甜言蜜語
A dwindling, mercurial high
使人忽高忽低的極端情緒
A drug that only worked
像是服藥一般
The first few hundred times
但只在剛開始的那幾百次有效


And that's the thing about illicit affairs
那場禁忌之愛
And clandestine meetings and stolen stares
私下幽會 偷來暗去
They show their truth one single time
有那麼一刻是真實的
But they lie and they lie and they lie
其他時候
A million little times
卻只是千萬個謊言時刻

And you wanna scream
你想大聲吶喊
Don't call me "kid," don't call me "baby"
別叫我乖孩子 別叫我寶貝
Look at this godforsaken mess that you made me
看看你逼我做了些什麼亂七八糟的事
You showed me colors you know I can't see with anyone else
那些絢爛奪目的色彩 除了你我再也無法和別人一起欣賞
Don't call me "kid," don't call me "baby"
別叫我乖孩子 別叫我寶貝
Look at this idiotic fool that you made me
看看你把我變成了怎樣的愛情傻瓜
You taught me a secret language I can't speak with anyone else
那專屬我們的語言 我已無法和別人訴說

And you know damn well
而你非常確定
For you, I would ruin myself
為了你 我願意重蹈覆徹
A million little times
一百萬次

3 則留言:

  1. !!!!!!!!太期待你的翻譯了!!!!!!!!

    回覆刪除
  2. 無論看過多少別人的翻譯
    真的只有你的翻得最符合情境
    有的人的詞不是太做作 就是太跳tone
    最喜歡你翻的Style

    回覆刪除
  3. 剛看完演唱會電影 才知道這首 現場搖滾版真的太嗨了 TAYLOR演技上身大爆發 謝謝版主~~~突然好心疼TS想要好好愛一個人卻不得的孤單 (對比現實生活)

    回覆刪除

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!