2021年7月30日 星期五

Taylor Swift - mirrorball 中文翻譯歌詞

Taylor Swift - mirrorball 

Written by Jack Antonoff & Taylor Swift


I want you to know
我想讓你知道
I'm a mirrorball
我是一顆鏡球
I'll show you every version of yourself tonight
今晚我將映出每一面的你

I'll get you out on the floor
我會將你帶出舞池
Shimmering beautiful
閃爍美麗
And when I break, it's in a million pieces
要是我碎了 那便是萬千碎片

Hush, when no one is around, my dear
小聲點 就算無人在旁 親愛的
You'll find me on my tallest tiptoes
你會發現我用力掂起腳尖
Spinning in my highest heels, love
穿著高跟鞋旋轉 我的愛
Shining just for you
只為你閃耀

Hush, I know they said the end is near
小聲點 我知道就快結束了
But I'm still on my tallest tiptoes
但我還是掂起腳尖
Spinning in my highest heels, love
穿著高跟鞋旋轉 我的愛
Shining just for you
只為了你閃耀

I want you to know
我想讓你知道
I'm a mirrorball
我是一顆鏡球
I can change everything about me to fit in
我可以為了你 改變自己
You are not like the regulars
你不像其他人
The masquerade revelers
化裝舞會裏
Drunk as they watch my shattered edges glisten
他們喝得醉醺醺 看我的好戲

Hush, when no one is around, my dear
小聲點 就算身邊沒有人 我親愛的
You'll find me on my tallest tiptoes
你會發現我用力掂起腳尖
Spinning in my highest heels, love
穿著高跟鞋旋轉 我的愛
Shining just for you
只為你閃耀

Hush, I know they said the end is near
小聲點 我知道就快結束了
But I'm still on my tallest tiptoes
但我還是掂起腳尖
Spinning in my highest heels, love
穿著高跟鞋旋轉 我的愛
Shining just for you
只為了你閃耀


And they called off the circus, burned the disco down
馬戲團表演取消了 迪斯可舞廳也被燒毀了
When they sent home the horses and the rodeo clowns
他們把馬兒跟小丑都送回家
I'm still on that tightrope
我卻還在鋼索上
I'm still trying everything to get you laughing at me
我還在用盡全力討你歡心

And I'm still a believer, but I don't know why
我仍是你的信徒 但不知為何
I've never been a natural, all I do is try, try, try
我沒什麼天賦 我只能不停嘗試
I'm still on that trapeze
我還坐在高空鞦韆上
I'm still trying everything to keep you looking at me
我仍用盡全力讓你目不轉睛

I want you to know
我想讓你知道
I'm a mirrorball
我是一顆鏡球
I'll show you every version of yourself tonight
今晚我將映出每一面的你

1 則留言:

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!