2018年3月5日 星期一

Taylor Swift - Ronan 中文歌詞翻譯



Taylor Swift - Ronan
Written By Taylor Swift & Maya Thompson



I remember your bare feet
我記得你打著赤腳
Down the hallway
穿過走廊
I remember your little laugh
我記得你銀鈴般的笑聲
Race cars on the kitchen floor
迴力車跟塑膠恐龍
Plastic dinosaurs
灑落在廚房的地板
I love you to the moon and back
我愛你 無與倫比

I remember your blue eyes
我記得你湛藍的雙眼
Looking into mine
凝視著我
Like we had our own secret club
就像我們有著專屬的秘密
I remember your dancing before bedtime
我記得你睡前手舞足蹈
Then jumping on me waking me up
跳到我身上 叫我起床

I can still feel you hold my hand
盡管是得知你生病的那刻
Little man
小男孩
And even in the moment I knew
我還是能感覺得到你溫熱的小手

You fought it hard like an army guard
你像英勇的軍人 努力對抗病魔
Remember I, leaned in and whispered to you
記得我做你的後盾 對你輕語

Come on baby with me
來吧 寶貝 跟著我
We're gonna fly away from here
我們就要遠離病痛了
You were my best four years
這四年 是我最美好的人生時光

I remember the drive home
我記得開車回家的路上
When the blind hope
當盲目的希望
Turned to crying and screaming why
變為哭泣 吶喊問著「為什麼」
Flowers pile up in the worst way
花束擺放得凌亂不堪
No one knows what to say
對於一個美麗男孩的逝世
About a beautiful boy who died
沒人知道該說些什麼

And its about to be halloween
萬聖節就要來臨
You could be anything
你可以隨心所欲的打扮
You wanted if you were still here
只要你還在這世上

I remember the last day
我記得你要走的那天
When I kissed your face
我親吻你的臉
And I whispered in your ear
在你耳邊輕語

Come on baby with me
來吧 寶貝 跟著我
We're gonna fly away from here
我們就要遠離病痛了
Out of this curtained room
病床間的隔簾  氣氛陰沈的醫院
And this hospital grey will just disappear
就要消失了

Come on baby with me
來吧 寶貝 跟著我
We're gonna fly away from here
我們就要遠離病痛了
You were my best four years
這四年 是我最美好的人生時光

What if I'm standing in your closet
假如我站在你的衣櫃前
Trying to talk to you?
試著跟你說話呢?
And what if I kept your hand-me-downs
假如我留著那些
You won't grow in to?
你來不及穿的恩典牌呢?
And what if I really thought some miracle
假如我奢望
Would see us through?
奇蹟會將臨到我們身上呢?
And what if the miracle was even getting
就算奇蹟
One moment with you?
只能讓我和你相處一刻呢?

Come on baby with me
來吧 寶貝 跟著我
We're gonna fly away from here
我們就要遠離病痛了

Come on baby with me
來吧 寶貝 跟著我
We're gonna fly away from here
我們就要遠離病痛了
You were my best four years
這四年 是我最美好的人生時光

I remember your bare feet
我記得你打著赤腳
Down the hallway
穿過走廊

I love you to the moon and back
我愛你 無與倫比

沒有留言:

張貼留言

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!