2012年12月14日 星期五

Taylor Swift - Forever And Always 中文翻譯歌詞


Taylor Swift - Forever And Always
泰勒絲 - 永遠不變
Written by Taylor Swift


Once upon a time, I believe it was a Tuesday
很久很久以前,我想應該是某個星期二
When I caught your eye ladynerdy.blogspot.tw
我注視著你的眼睛
We caught onto something, I hold on to the night
那天晚上
You looked me in the eye and told me you loved me
你看著我的眼睛告訴我你愛我

Were you just kidding? 
難道那只是開玩笑嗎?
'Cause it seems to me ladynerdy.blogspot.tw
因為對我來說
This thing is breaking down, 
一切都粉碎了
we almost never speak
我們幾乎不再講話
I don't feel welcome anymore
我變成你不歡迎的人
Baby, what happened? Please tell me
寶貝,發生什麼事情了?告訴我好嗎?
'Cause one second it was perfect
前一秒還很完美
Now you're halfway out the door
現在你卻轉身要離開

And I stare at the phone; he still hasn't called
我盯著電話,他還是不打來
And then you feel so low, you can't feel nothin' at all
心情低落,感覺不到任何事情
And you flashback to when he said, forever and always
回憶侵襲,當他說永遠愛我不變
Oh, oh
噢

And it rains in your bedroom, everything is wrong
房間好像下起了雨,一切都不對勁
It rains when you're here and it rains when you're gone
不管你在不在都傾盆大雨
'Cause I was there when you said forever and always
因為我還記得你說的永遠愛我不變

Was I out of line? Did I say something way too honest
還是我太超過了?我說了什麼太直接的話了嗎?
Made you run and hide like a scared little boy?
讓你像嚇壞的小男孩一樣又跑又躲?
I looked into your eyes, thought I knew you for a minute
我看著你的眼睛,我以為我很了解你
Now I'm not so sure
現在我不是那麼確定了

So here's to everything, coming down to nothing
所以就這樣了嗎?一切都沒意義了
Here's to silence that cuts me to the core
只剩寂靜將我吞噬
Where is this going? Thought I knew for a minute
接下來該怎麼辦?我以為我知道該怎麼做
But I don't anymore
但我腦子一片空白

And I stare at the phone; he still hasn't called
我盯著電話,他還是不打來
And then you feel so low, you can't feel nothin' at all
心情低落,感覺不到任何事情
And you flashback to when he said, forever and always
回憶侵襲,當你說永遠愛我不變
Oh, oh 噢 And it rains in your bedroom, everything is wrong 房間好像下起了雨,一切都不對勁 It rains when you're here and it rains when you're gone 不管你在不在都傾盆大雨 'Cause I was there when you said forever and always 因為我還記得你說的永遠愛我不變 You didn't mean it, baby, I don't think so 不是真心的,對吧?寶貝,我不覺得你是認真的 Oh, oh 噢 Oh, back up, baby, back up, did you forget everything? 退後,寶貝,退後,你忘了所有的事情了嗎? Back up, baby, back up, did you forget everything? 退後,寶貝退後,你忘了我們的一切了嗎? And I stare at the phone; he still hasn't called 我盯著電話,他還是不打來 And then you feel so low, you can't feel nothin' at all 心情低落,感覺不到任何事情 And you flashback to when he said, forever and always 回憶侵襲,當他說永遠愛我不變… Oh, oh 噢 And it rains in your bedroom, everything is wrong 房間好像下起了雨,一切都不對勁 It rains when you're here and it rains when you're gone 不管你在不在都傾盆大雨 'Cause I was there when you said forever and always 因為我還記得你說的永遠愛我不變 You didn't mean it, baby ladynerdy.blogspot.tw 不是真心的對吧?寶貝

3 則留言:

  1. 我真的很喜歡妳的翻譯!
    簡單貼切 把完整的泰勒絲心聲翻出來的感覺

    最近真的爆愛這首歌的!
    可以借我轉載一小段嗎?我會標明出處的!
    是想要介紹這首歌 介紹泰勒絲給更多的人知道
    因為找來找去我最喜歡的就是妳的網誌了~

    回覆刪除
  2. When I caught your eye
    應該是"當我吸引到你的目光"~
    我也常來看你的翻譯ㄟ~
    真的翻的超棒的!
    加油喔~我也超愛泰勒斯的!! (喜歡歐美歌手的人真的是越來越少ㄌ~)

    回覆刪除

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!