2012年10月25日 星期四

Taylor Swift - The Moment I Knew 中文翻譯歌詞



Taylor Swift - The Moment I Knew
泰勒絲 - 心中有數


You should've been there,
你應該在那兒
Should've burst through the door,
應該走進門說
With that 'baby I'm right here' smile,
微笑著說 "寶貝, 我在這裡"
And it would've felt like,
那會讓我感到
A million little shining stars had just aligned,
好似百萬顆小星星整齊劃一
And I would've been so happy.
我會感到幸福無比

Christmas lights glisten,
聖誕光芒閃耀
I've got my eye on the door,
我凝視著門口
Just waiting for you to walk in,
等待你走進來
But the time is ticking,
時間滴答不停留
People ask me how I've been
大家和我打招呼
As I come back through my memory,
而我沉溺在回憶中
How you said you'd be here,
你說你會來的
You said you'd be here.
你說你會來的

And it was like slow motion,
一切變成慢動作
Standing there in my party dress,
我穿著派對衣裳站著
In red lipstick,
擦著紅色脣膏
With no-one to impress,
沒有你欣賞我的美
And they're all laughing,
大家都在歡笑著
And asking me about you,
問我你怎麼還沒出現
But there's one thing missing,
身旁沒有你
And that was the moment I knew.
那刻起我明瞭了

And the hours pass by,
時間流逝
Now I just wanna be ladynerdy.blogspot.tw alone,
現在我只想獨處
But your close friends always seem to know
但你的好友總是知道
when there's something really wrong,
我有些不一樣
So they follow me down the hall,
他們跟著我走到角落
And there in the bathroom,
在化妝室裡
I try not to fall apart,
我試著不崩潰
And the sinking feeling starts,
心情開始消沉
As I say hopelessly,
我用絕望的語氣說
"He said he'd be here."
"他說他會來的"



And it was like slow motion,
一切變成慢動作
Standing there in my party dress,
我穿著派對衣裳站著
In red lipstick,
擦著豔紅脣膏
With no-one to impress,
沒有你欣賞我的美
And they're all laughing,
人們都在歡笑著
As I'm looking around the room,
我看著四周
But there's one thing missing,
身旁沒有你
And that was the moment I knew.
那刻起我明瞭了


What do you say
你會怎麼說呢?
When tears are streaming down your face,
在大家的面前流淚
In front of everyone you know?
你知道那種感覺嗎?
And what do you do when the one  Who means the most to you,
那個對你最重要的人沒有來
is the one who didn't show?
你知道那種感覺嗎?

You should've been here.
你應該在這裡的
And I would've been so happy.
而我會感到幸福無比


And it was like slow motion,
一切變成慢動作
Standing there in my party dress,
我穿著派對衣裳站在一旁
In red lipstick,
擦著豔紅脣膏
With no-one to impress,
沒有你欣賞我的美

And they're all standing around me singing,
大家圍著我歡唱
Happy Birthday to you,
"生日快樂"
But there's one thing missing,
但我身旁沒有你
And that was the moment I knew.
那刻起我明瞭了

Ooh, I knew.
我明瞭了

You call me later,
你打電話給我
And say I'm sorry I didn't make it.
說你很抱歉沒有出席
And I say I'm sorry too
我也說對不起
And that was the moment I knew.
那刻起我明瞭了

6 則留言:

  1. 你好,第二次的
    " As I'm looking around the room"
    那邊正確的歌詞應該是
    "And asking me about you "才對唷^_^
    請確認一下

    回覆刪除
  2. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  3. Taylor 的心情感覺好感傷 我聽了好心痛
    好想哭

    回覆刪除
  4. 這首歌是寫給Jake的嗎?
    Taylor 跟jake
    我比較想知道jake 為何沒有來Taylor的21歲生日派對

    應該不能來就必須說一聲 而不是等生日結束才打電話
    真的很差

    回覆刪除

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!